Φορολογικές Αποθήκες και Αποθήκες Τελωνειακής Αποταμίευσης

Η δημιουργία του «Μητρώου Δεξαμενών Ενεργειακών Προϊόντων Φορολογικών Αποθηκών και Αποθηκών Τελωνειακής Αποταμίευσης» αποσκοπεί στη διευκόλυνση της παρακολούθησης και του ελέγχου αποθηκευμένων ενεργειακών προϊόντων, σύμφωνα με την υπό στοιχεία Α. 1161/06-11-2024 Κοινή Υπουργική Απόφαση.

Το Μητρώο καλύπτει τις ανάγκες καταγραφής όλων των δεξαμενών ενεργειακών προϊόντων που λειτουργούν σε φορολογικές αποθήκες και αποθήκες τελωνειακής αποταμίευσης, διευκολύνοντας τους ελέγχους από τις αρμόδιες αρχές.

Προσοχή!

Σημαντικές Ημερομηνίες

  • 13/01/2025: Έναρξη λειτουργίας της νέας ψηφιακής εφαρμογής του Μητρώου.
  • 13/04/2025: Καταληκτική ημερομηνία επικαιροποίησης καταχωρισθέντων στοιχείων για τις υφιστάμενες εγκαταστάσεις ΦΑ & ΑΤΑ.

Προσοχή! Οι υπόχρεοι πρέπει να καταχωρίσουν τα απαιτούμενα στοιχεία εντός των προβλεπόμενων προθεσμιών.
 

Επικαιροποίηση Στοιχείων
Η διαδικασία επικαιροποίησης περιλαμβάνει:

  1. Έλεγχο της ακρίβειας και της πληρότητας όλων των καταχωρισμένων στοιχείων.
  2. Συμπλήρωση τυχόν ελλιπών δεδομένων που απαιτούνται για την πλήρη και ορθή καταγραφή των δεξαμενών.
  3. Διόρθωση λανθασμένων ή ανακριβών πληροφοριών που εντοπίζονται κατά τη διαδικασία ελέγχου.


Όλοι οι υπόχρεοι οφείλουν να διασφαλίσουν ότι τα καταχωρισμένα στοιχεία συμμορφώνονται πλήρως με τις ισχύουσες διατάξεις και τις απαιτήσεις του Μητρώου, εξασφαλίζοντας την κανονιστική συμμόρφωση.

 

Διαδικασία Ενημέρωσης
Η επικαιροποίηση πραγματοποιείται μέσω της δημιουργίας νέας έκδοσης εγκατάστασης, όπως αναφέρεται στο κεφάλαιο «4.2.2.8 Δημιουργία Νέας Έκδοσης Εγκατάστασης» των Οδηγιών Χρήσης της εφαρμογής (έκδοση 07-02-2025).


Σημαντικές Επισημάνσεις

  • Ελέγξτε προσεκτικά τα ήδη καταχωρισμένα στοιχεία και διορθώστε τυχόν λάθη.
  • Προσθέστε νέα στοιχεία που δεν είχαν καταχωριστεί προηγουμένως.
  • Αναρτήστε εκ νέου αρχεία (π.χ. PDF, αρχεία ογκομετρήσεων CSV) εφόσον λείπουν από το σύστημα.

Απαιτούμενες Ενέργειες

  1. Διαχειριστές εγκαταστάσεων: Καταχώριση στοιχείων εγκαταστάσεων, δεξαμενών και λοιπού εξοπλισμού.
  2. Εγκαταστάτες συστημάτων εισροών-εκροών: Καταχώριση προσωπικών και φορολογικών στοιχείων και τεχνικών δεδομένων.
  3. Φορείς ογκομέτρησης: Καταχώριση πιστοποιητικών διαπίστευσης και δεδομένων δεξαμενών.
  4. Αποθηκευτές: Καταχώριση στοιχείων αποθήκης και δεξαμενών.

 

 

Φορολογικές Αποθήκες και Αποθήκες Τελωνειακής Αποταμίευσης

Προσοχή!

Από τις 15/01/2025, οι διαχειριστές των εγκαταστάσεων φορολογικών αποθηκών και αποθηκών τελωνειακής αποταμίευσης, οι οποίοι έχουν προσαρμόσει τα συστήματα τους σύμφωνα με τις απαιτήσεις του άρθρου 1 της υπό στοιχεία Α.1159/29.10.2024 ΚΥΑ, δύνανται να αποστέλλουν τα δεδομένα της παρ. 2 «Δελτίο εξόδου/εκροής», του άρθρου 11, της υπό στοιχεία Α.1230/14.10.2021 ΚΥΑ, με βάση τις τεχνικές προδιαγραφές (XSDs) που έχουν δημοσιευτεί εδώ.

Η προσαρμογή των ήδη εγκατεστημένων συστημάτων εισροών εκροών με τις νέες απαιτήσεις θα πρέπει να υλοποιηθεί μέχρι τις 14 Φεβρουαρίου 2025. 
Η περίοδος δοκιμαστικής λειτουργίας διαρκεί έως και τις 15/04/2025, για την αποστολή των δεδομένων της παρ. 2 «Δελτίο εξόδου/εκροής» του άρθρου 11 της υπό στοιχεία Α.1230/14.10.2021 ΚΥΑ, μετά τη λήξη της οποίας άρχεται η παραγωγική λειτουργία αποστολής των ως άνω δεδομένων, ήτοι από 16/04/2025.
 

Επικοινωνία

Για θεσμικά ή τεχνικά θέματα, μπορείτε να επικοινωνείτε μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στη διεύθυνση: fueltank@aade.gr