Μελέτη Αναδιοργάνωσης Δομής και Λειτουργίας της Γενικής Διεύθυνσης Φορολογικής Διοίκησης της ΑΑΔΕ (κωδ. ΟΠΣ 5050323)

mdt

Επιχειρησιακό Πρόγραμμα: Μεταρρύθμιση Δημόσιου Τομέα

Προϋπολογισμός: 299.900€

Περιγραφή: Η εν λόγω Πράξη αποτελεί προϋπόθεση για τη δραστική μείωση της προσέλευσης των πολιτών και των επιχειρήσεων στις Δ.Ο.Υ., την επέκταση εναλλακτικών τρόπων εξυπηρέτησης και για τη μοντελοποίηση, τον ανασχεδιασμό και την απλοποίηση των διαδικασιών λειτουργίας τους. Μέσω των παραδοτέων της μελέτης, η ΑΑΔΕ θα διαθέτει όλα τα απαραίτητα εργαλεία για τη ριζική αναδιοργάνωση της λειτουργίας των Δ.Ο.Υ. ώστε να διασφαλιστεί: α) η γρήγορη και αποτελεσματική εξυπηρέτηση των φορολογουμένων με με απομακρυσμένη παρουσία ή με φυσική, εφόσον απαιτείται, και β) ο εκσυγχρονισμός τους τρόπου λειτουργίας τους με τη δραστική μείωση της γραφειοκρατίας.

Επιπλέον, πέραν των Δ.Ο.Υ, η πράξη θα επηρεάσει τον τρόπο λειτουργίας του συνόλου των Υπηρεσιών της Φορολογικής Διοίκησης (Φορολογικών Περιφερειών, Ειδικών Αποκεντρωμένων Υπηρεσιών - ΚΕΟΦ, ΚΕΦΟΜΕΠ, ΚΕΜΕΕΠ, ΕΜΕΙΣ, Ελεγκτικά Κέντρα καθώς και των Κεντρικών Υπηρεσιών).

Στόχοι:

  • Εισήγηση/πρόταση για αύξηση αριθμού παρεχόμενων φορολογικών ηλεκτρονικών υπηρεσιών για πολίτες και επιχειρήσεις
  • Εισήγηση/πρόταση για αύξηση του πλήθους διαδικασιών των Δ.Ο.Υ. που πλέον διεκπεραιώνονται μόνο ηλεκτρονικά
  • Μείωση των λειτουργικών Δαπανών της ΑΑΔΕ

Αναμενόμενα οφέλη: Η πράξη θα οδηγήσει σε εκσυγχρονισμό της λειτουργίας πρωτίστως των Δ.Ο.Υ. και δευτερευόντως ολόκληρης της φορολογικής διοίκησης, βελτιώνοντας σημαντικά την παραγωγική λειτουργία της έναντι των φορολογουμένων αλλά και των υπαλλήλων της Αρχής.

Ωφελούμενοι:

  • Φορολογούμενοι - 8.500.000 περίπου φυσικά πρόσωπα, 600.000 νομικά πρόσωπα και άλλες οντότητες
  • 11.800 περίπου στελέχη του προσωπικού της ΑΑΔΕ