Α. 1041 /12-03-2024

Ορισμός των αρμοδίων υπηρεσιών και ρύθμιση της διαδικασίας τήρησης και υποβολής δεδομένων πληρωμών από τους παρόχους υπηρεσιών πληρωμών, σύμφωνα με το άρθρο 15Δ του Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας (ν. 4987/2022, Α’ 206), με το οποίο ενσωματώθηκε η οδηγία (ΕΕ) 2020/284 του Συμβουλίου της 18ης Φεβρουαρίου 2020.

Περίληψη Απόφασης

Α) ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ

Απόφαση του Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, όσον αφορά τον ορισμό των αρμοδίων υπηρεσιών και ρύθμιση της διαδικασίας τήρησης και υποβολής δεδομένων πληρωμών από τους παρόχους υπηρεσιών πληρωμών, σύμφωνα με το άρθρο 15Δ του Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας (ν. 4987/2022, Α΄ 206), με το οποίο ενσωματώθηκε η οδηγία (ΕΕ) 2020/284 του Συμβουλίου (οδηγία για το CESOP), η οποία ισχύει από την 1.1.2024.

Β) ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ

Η απόφαση ορίζει τις αρμόδιες αρχές για:
•    την παραλαβή και τη διαβίβαση των δεδομένων από τους παρόχους που έχουν υποχρέωση υποβολής, στο Κεντρικό Ηλεκτρονικό Σύστημα Πληροφοριών για τις Πληρωμές «CESOP» της Ε.Ε. 
•    τη διαχείριση των πληροφοριών του κεντρικού συστήματος της ΕΕ (CESOP)
•    την πρόσβαση στα στοιχεία πληρωμών και τις πληροφορίες που θα αποθηκεύονται στην κεντρική βάση «CESOP» της ΕΕ, στο πλαίσιο έρευνας για εικαζόμενη απάτη στον τομέα του ΦΠΑ ή τον εντοπισμό περιπτώσεων απάτης στον ΦΠΑ.

Επιπλέον, η απόφαση ορίζει τους όρους και τις προϋποθέσεις τήρησης και υποβολής αρχείων δεδομένων πληρωμών καθώς και τον χρόνο και τρόπο υποβολής αυτών. 

Γ) ΠΕΔΙΟ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ

Υπόχρεοι για την τήρηση και υποβολή αρχείων δεδομένων πληρωμών είναι οι πάροχοι της περ. α) της παρ. 1 του άρθρου 15Δ του Κ.Φ.Δ., όπως α) πιστωτικά ιδρύματα, β) ιδρύματα ηλεκτρονικού χρήματος, γ) γραφεία ταχυδρομικών επιταγών τα οποία εξουσιοδοτούνται να παρέχουν υπηρεσίες πληρωμών και δ) ιδρύματα πληρωμών.